Salgsbetingelser

Eventim står for salg og distribusjon av billetter på:

www.kristiansund.eventim-billetter.no.

Salg av produkter fra denne side foretas av Eventim.no («Eventim»)

Adresse: Akersgaten 7, 0158 Oslo

Org.nummer: 995 498 057.

Kontakt: kundeservice@eventim.no eller tlf. 21 95 92 00.

Avtalevilkår

Det blir først inngått en bindende kjøpsavtale mellom Kristiansund kommune og billettkjøper når Eventim har registrert og mottatt betaling, og du har mottatt en ordrebekreftelse.

Eventim er ikke arrangør eller promotør av de arrangementene som tilbys, kun formidler av billetter på vegne av arrangøren. Arrangementene blir ivaretatt av Kristiansund kommune, som er din avtalepart. Kristiansund kommune er ansvarlig for overholdelse av avtalen. Alle forhold som vedrører overholdelse av avtalen må derfor avklares direkte med Kristiansund kommune. 

Kjøpsavtalen er underlagt forbrukerkjøpsloven ,med mindre det finnes ufravikelige regler om forbrukervern som gjelder i landet du har bostedsadresse.

Salgs- og leveringsbetingelsene gjelder alle kjøp som gjøres fra og med 06.01.2020.

 

Billettkjøpet

For å foreta kjøp må du gjøre følgende:

  1. Søk og finn billett(er)
  2. Velg leveringsform
  3. Godkjenn salgs- og leveringsbetingelsene
  4. Logg inn hvis du allerede er kunde. Hvis du ikke allerede er kunde, kan du enkelt opprette deg selv som kunde eller fortsette som gjest.
  5. Tast inn kundeopplysninger
  6. Tast inn eventuell rabattkode/gavekortkode
  7. Velg betalingsform
  8. Kontrollér at alle opplysninger er korrekte
  9. Godkjenn kjøpet

Din ordrebekreftelse kan nå sees på skjermen, og du vil i løpet av få minutter motta din kvittering via e-post.

Levering

Kjøper du "Print@Home", mottar du billetten din på e-post raskest mulig etter kjøpet. Har du ikke mottatt e-posten med billettene innen 24 timer etter gjennomført kjøp, kan du sende e-post til booking@kristiansund.kommune.no. 

Har du valgt ”mobilbillett” som leveringsmetode så finner du en QR-kode på ordrebekreftelsessiden hvor du kan hente billettene. Ordrebekreftelsen mottar du rett etter kjøpet, med en print@home-billett vedlagt.

Hvis du ikke laster ned billettene dine fra ordrebekreftelsen eller du ikke mottar ordrebekreftelse på e-post, kan du logge inn på din konto og hente mobilbillettene dine.

Har du valgt standard post i Norge som leveringsmetode, vil billettene være hos deg 5-7 virkedager etter kjøpet. For billetter som sendes til utlandet, må det beregnes en leveringstid på opptil 14 dager. Billettene sendes til deg med alminnelig standardbrev til den adressen du har opplyst ved kjøpet. Er det kort tid til arrangementet, sendes brevet med ekspresspost. Vårt strekkodesystem sikrer at billetten du mottar ikke kan kopieres eller på annen måte forfalskes. Det er derfor ikke nødvendig å sende brevet rekommandert, og du behøver ikke å være hjemme når billettene kommer med posten.

Bemerk at det kan forekomme lengre leveringstid ved særskilte arrangement.

 

Betaling

Alle priser er inklusiv moms, skatter og billettgebyr, men eksklusive leveringsomkostninger og andre gebyrer. Disse omkostningene fremgår separat og som en del av det samlede beløpet under ordreprosessen før betalingen gjennomføres.

Du kan betale for billettene dine med Visa og Mastercard. All kommunikasjon mellom deg og Eventim foregår kryptert.

Ved betaling med Mastercard eller Visa, håndteres betalingen av vår partner CTS Eventim & Co. KGaA, Contrescarpe 75 A, 28195 Bremen, Tyskland, som er et søsterselskap til Eventim.

 

Billettgebyr, leverings- og administrasjonsomkostninger

Billettgebyret er inkludert i billettprisen.

Leveringsomkostningene avhenger av hvor billetten skal sendes til: 

  • Forsendelsesgebyr i Norge er NOK 49,- per transaksjon.
  • Forsendelsesgebyr til utlandet er NOK 75,- per transaksjon.
  • Kjøper du billetten via Eventims kundeservice ilegges et ekspedisjonsgebyr på NOK 25,-, uavhengig av antallet av billetter.

 

Billetten

Billetten med den påtrykte strekkoden, er ditt inngangsbevis til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig hvis strekkoden er aktivert. Det vil si at billetter som er blitt annullert pga. mistet billett o.l. ikke er gyldige inngangsbevis. Strekkoden aksepteres kun én gang. Billetten kan altså ikke kopieres eller på annen måte brukes flere ganger.

Hvis du blir forhindret i å delta på et arrangement kan du gi billetten til noen andre. Det kan være enkelte arrangementer som krever gyldig legitimasjon med bilde i døren, det vil i så fall fremgå tydelig på hjemmesiden og på billetten.

Det er ikke tillatt å bruke eller overføre kjøpte billetter til kommersielle formål, blant annet ved:

  • Bruk av billetter som premie i konkurranser eller lignende, uten at det er innhentet tillatelse fra både arrangør og artist.
  • Utlevering av billetter hvor utleveringen skjer som betaling for andre ytelser, f.eks. salg av reise, restaurantbesøk, hotellopphold og lignende, uten at det er innhentet tillatelse fra både arrangør og artist.
  • Profesjonelt virksomhetssalg eller annen utlevering av billetter, uansett pris.
  • Det bemerkes spesielt at det ifølge Svartebørsloven er forbudt å søke oppnådd fortjeneste gjennom videresalg av konsertbilletter.

Bruk eller utlevering av en billett ved kommersielt formål vil føre til annullering av billetten. Kristiansund kommune har rett til å kreve samtlige omkostninger forbundet med annulleringen og å kreve samtlige omkostninger forbundet med annulleringen og som følge av misbruket, som utgjør minimum NOK 500,- per billett.

Mistet billett

Dersom billetten mistes før arrangementet kan vi utstede ny billett til deg om du sender e-post til booking@kristiansund.kommune.no.

Mottar du ikke billetten din i posten, kan vi skrive ut en ny billett til deg uten omkostning og risiko for deg. Den nye billetten vil ha en ny strekkode, mens den bortkomne billetten blir annullert og kan ikke lengre brukes ved inngangen til arrangementet.

Etter 30 virkedager er det ditt eget ansvar om billetten går tapt, og du blir derfor nødt til å betale for gjenutskrivning av billetten. Gebyret for å skrive ut en tapt billett på nytt er NOK 60,- i ekspedisjonsgebyr og evt. forsendelsesgebyr. Dette gjelder ikke mobilbilletter som er gratis å få tilsendt på nytt. Når en ny billett er skrevet ut, er det ikke mulig å angre da de opprinnelige billettene er annullert.

Bytte

Billetter byttes ikke, verken til en annen priskategori eller et annet sted eller dato.

 

Avlysning

Et arrangement er avlyst dersom arrangementet ikke gjennomføres. Endringer i programmet, beliggenhet, tidspunkt, delvis gjennomføring av arrangementet o.l. er ikke avlysning og pengene refunderes som regel ikke, dersom ikke annet er beskrevet av arrangør. Endringer grunnet nasjonale restriksjoner og retningslinjer ikke gir refusjon, men kjøper blir tilbudt ny billett. 

 

Refusjon

Kjøpte billetter refunderes kun ved avlysninger. Det er den enkelte arrangør som er ansvarlig for å refundere kjøpesummen ved avlysninger. Selve refunderingen foretas av Eventim på vegne av, og etter instruks fra, arrangøren. Refunderingen gjøres til det kortet som ble brukt til kjøp av billettene.

Som billettformidler dekker ikke Eventim ditt tap som følge av arrangørens konkurs, avlysning av arrangement eller som følge av andre eventuelle mangler vedrørende arrangementet. Du godtar hermed å ikke kunne rette slike krav mot Eventim.

NB! Billettgebyrer, andre gebyrer, avbestillingsforsikringer og evt. forsendelsesomkostninger betalt i forbindelse med billettkjøpet, refunderes ikke ved avlysninger/endringer.

Det er ingen angrerett for kjøp av billetter på denne nettsiden.

Ansvar

Eventim påtar seg ikke noe ansvar ovenfor billettkjøper, med unntak av det som fremgår av de foregående punkter og ufravikelige lovgivning. Vi kan ikke i noen tilfeller stå til ansvar for indirekte tap eller følgeskader, inkludert ødeleggelser av data.

 

Personopplysninger

Vi registrerer og anvender personopplysninger om deg i overensstemmelse med våre Cookie- og privatlivspolitikk.

 

Reklamasjon og klagemuligheter

Enhver form for reklamasjon vedrørende selve arrangementet, skal rettes direkte til arrangøren, da arrangøren er din avtalepart. Er det imidlertid noe du er utilfreds med i forbindelse med ditt kjøp av billetter, kan du kontakte booking@kristiansund.kommune.no.

Europakommisjonens klageportal på nett kan også brukes ved innsendelse av en klage. Det er spesielt relevant om du har bopel i et annet EU-land. Ved innsendelse av en klage må du opplyse arrangørens e-postadresse.

Forbehold

Kristiansund kommune forbeholder seg retten til å annullere utstedte billetter mot tilbakebetaling av billettens pris og gebyr.

Kristiansund kommune tar forbehold om feil i opplysninger om priser og for utsolgte arrangement.

Kristiansund kommune forbeholder seg retten til å endre på plasstildelingen innenfor samme billettkategori, samt flytting til en annen kategori mot å utbetale deg en eventuell prisdifferanse.

Kristiansund kommune er selv ansvarlig for billettkjøperens eventuelle direkte tap, hvor dens ansvar foreligger i henhold til norsk lovgivning. Eventims ansvar er i slike tilfeller begrenset til det betalte billettgebyret.

Artikkelliste