Digital faktura

Kristiansund kommune sender kun faktura digitalt. Dette er både miljøvennlig og kostnadsbesparende, samt at det er tryggere og raskere for deg som mottaker.

Faktura fra kommunen til deg som innbygger kan mottas på følgende måter:

  1. Avtalegiro/eFaktura
  2. Via Vipps
  3. Digipost/eBoks
  4. På e-post
  5. I posten (kun ved reservasjon)

 

 

Hva har dette å si for deg som innbygger?

 

Avtalegiro/eFaktura

  • Dersom du har avtale om avtalegiro og/eller eFaktura behøver du ikke å gjøre deg noe.
  • Dersom du ikke har avtale må du ordne dette i din egen nettbank.
  • Trenger du hjelp tar du kontakt med banken din.

Vipps

  • Du må være registrert som bruker av appen og aktivere tjenesten «Vipps faktura» inne i appen.

Digipost/eBoks

  • Dersom du har opprettet en digital postkasse vil du kunne motta fakturaen din her.
  • Dersom du har en digital postkasse, men ønsker å reservere deg mot digital post fra det offentlige kan du gjøre det ved å ringe gratis på 800 30 300 eller reservere deg på www.norge.no

E-post

For å motta faktura på e-post behøver vi din e-postadresse. Ta kontakt med Servicetorget (kontaktinfo i boksen øverst til høyre på siden) og oppgi ditt kundenummer for å få din e-postadresse registrert for mottak av faktura.

I posten

Dersom du har reservert deg mot å motta digital post, vil du få papirfaktura i postkassen din. 

Brevgiro

Dersom du ønsker å betale med brevgiro må du selv fylle ut en tom giroblankett. Tomme giroblanketter kan hentes på Servicetorget på rådhusplassen eller hos banken din.