Har bestillingen din forsvunnet?

Litt startvansker med fjernlånet i vårt nye biblioteksystem.

Biblioteket har de siste ukene jobbet med å få på plass vårt nye biblioteksystem. Nå er de daglige prosessene med utlån, reservering av bøker, sending av meldinger til lånerne i full gang.

Dessverre var det en del fjernlån som var utlånt da vi tok i bruk det nye biblioteksystemet, som ikke ble flyttet over i forbindelse med overgangen i begynnelsen av april. Disse fjernlånene er nå overført til det nye systemet og håndteres der.

Det kan dessverre hende at noen har bestilt fjernlån som biblioteket ikke har fanget opp i perioden etter 8. april. Hvis du vet at du har bestilt noe, men ikke får beskjed, kan det ha skjedd en feil. Sjekk gjerne på lånerkontoen din (logg inn under menysymbolet øverst), om det du har bestilt ligger under “Reserveringer”. Gjør det det, er nok alt i orden. Eller send en e-post til biblioteket, så kan vi sjekke på lånerkontoen din, og eventuelt bestille på nytt.

Fjernlån ser ut til å fungere slik det skal nå, både fra andre bibliotek til våre lånere, og fra vår samling til lånere ved andre bibliotek.

Illustrasjonsbilde spørsmål - Klikk for stort bilde