Krigens hemmeligheter

Velkommen til bokhøstens mest spennende forfattersamtale!

Kristiansund bibliotek

Mandag 16. oktober kl. 19

Gratis billetter

Når forfatterne Aslak Nore og Aage G. Sivertsen møtes på Kristiansund bibliotek mandag 16. oktober, vil samtalen kretse rundt ulovlig kjærlighet, muldvarper, varm og kald krig.

Krigens hemmeligheter - Klikk for stort bilde Agnete Brun

Aslak Nore gjorde braksuksess med romanen «Havets kirkegård» i 2021. Nå er han klar med oppfølgeren «Ingen skal drukne», en storslått fortelling om ulovlig kjærlighet, farlige politiske ideer og bitter maktkamp. Det handler om jakten på en forræder, som tar leseren fra overdådig rikdom i Bergen på 1950-tallet til studentopprør og kommunisme på 1970-tallet til våre dager. Ikke minst er det en fortelling om hvordan tilfeldige møter kan forandre selve livet.

Aage Sivertsen er historiker, kriminolog og forfatter av en rekke bøker om forskjellige historiske temaer og samfunnsspørsmål. Hans bok om den beryktede «Rinnanbanden» lå på bestselgerlisten i 2022.

Forfattersamtalen vil ha hovedfokus på Aslak Nores nye bok, og det vil bli anledning til å kjøpe boka etter arrangementet.

Vi gjør oppmerksom på at arrangementet vil bli strømmet.

Aage Sivertsen og Aslak Nore - Klikk for stort bildeAage G. Sivertsen og Aslak Nore ​​​​​​