Send sikker digital post

Vi har tatt i bruk eDialog. Med eDialog kan du trygt sende oss brev og dokument elektronisk selv om de er unntatt offentlighet. Kristiansund kommune har 3 kanaler for forsendelser med eDialog.

Dere kan velge mellom å sende sikker post til postmottak i vårt Kommunale Sakarkiv, Barneverntjenesten i Kristiansund, Averøy og Gjemnes - eller for PPT Ytre Nordmøre. For å bruke tjenesten, må du logge på ved hjelp av ID-porten. Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss.
Dokument må være i PDF-format.

Sentralt postmottak:

Postmottak for Kristiansund kommune

Dette mottaket er betjent av ansatte ved Dokumentsenteret.

Barnevernet, og PPT:

Postmottak for Barneverntjenesten

Postmottak for PPT Ytre Nordmøre

Postmottakene er betjent alle hverdagen mellom 09:00-15:00.

Har du spørsmål om tjenesten, eller muligheter for å spore forsendelser? 
Ta kontakt med Dokumentsenteret.

Bruk eDialog

Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal.
Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokument trygt inn til oss!
 

Hva er eDialog?
  • En sikker digital kanal der du kan sende inn dokumenter som inneholder sensitive eller taushetsbelagte opplysninger.
     
  • eDialog kan brukes av både privatpersoner og virksomheter.
Hvordan bruke eDialog?
  1. Logg inn ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID, med mer).
  2. Nå kan du skrive i skjemaet og legge ved dokumenter.

Slik fyller du ut skjemaet
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).​​​​​​
  • Velg om du er privatperson (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Tittel: Hva gjelder henvendelsen? Skriv gjerne saksnummer.
  • Kommentar: Her kan du skrive inn teksten din.
  • Du kan laste opp vedlegg. De fleste formater kan brukes: pdf, png, jpeg, tiff, xml, text, mpeg video, mp3 eller wav-filer.
  • Klikk på "Send". Forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til det valgte mottaket. Du får kvittering med referansenummer på e-post eller sms.
Når trenger du ikke bruke eDialog?
  • Hvis du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post.
  • Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet. E-post kan fremdeles brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i kommunens sak/arkivsystem. 

Kontaktinformasjon

Dokumentsenteret
E-post

Rådhuset 1.etg.,Kaibakken 2
Postboks 178,6501 Kristiansund

Åpningstid:
08:00 - 16:00 

Fra 01.06 til 31.08:
08:00 - 15:00

Kristiansund kommune
Servicetorget
E-post
Telefon 71 57 40 00

Telefontid:
Mandag-fredag
08:00-16:00