Enheten har overordnet ansvar for kommunens IKT-infrastruktur, -fagsystemer, datasett, både sturukturerte og ustrukturerte.
IKT har ansvar for daglig drift av kommunens IT infrastruktur og kommunikasjonstjenester, samt utvikling av disse. Hovedoppdrag for tjenesten er å utvikle og støtte opp om enhetenes bruk av IKT for at kommunens ansatte skal få bruke sin kjernekompetanse best mulig. Fra 2021 har enheten også driftsansvar for alle fellestjenester i IKT Orkide.
Enhetsleder er Arild Ovesen, med 4 avdelinger:
- Tjenestedrift
- Avdelingen har ansvar for drift av IT tjenester for Kristiansund og nordmørskommunene
- Avdelingen har ansvar for 24/7 vakttjeneste for utvalgte kritiske tjenester. Vakta kan nås mellom 16: og 08:00 hver dag og på helg ved å ringe 71 57 40 50. Det er kun ved feil på avtalte systemer at vakta kan kontaktes.
- Avdelingen har kontor i Kongens Plass 5, første etasje
- Brukerstøtte
- Avdelingen tilbyr brukerstøtte til Kristiansund og nordmørskommunene i IKT Orkidé
- Avdelingen har kontor og kundemottak i Kongens Plass 5, første etasje
- Kontakt brukerstøtte på 71 57 40 50 eller servicedesk.iktorkide@kristiansund.kommune.no
- Utvikling og digital innovasjon.
- Avdelingen utvikler programvare og driver tjenestedesign og -forbedring for både egen og andre kommuner.
- Avdelingen har kontor i Storgata 13, tredje etasje
- Dokumentsenteret
- Vi ivaretar kommunens digitale og fysiske arkiver. Dokumentsenteret har 6 faste ansatte. Vi vektlegger god og sikker dokumentforvatning og har fokus på digitalisering og effektivisering av arbeidsprosesser.
- Avdelingen har kontor på Kongens Plass 5, 2 etasje.
Sist endret 30.10.2025 13:52