IKT enheten

Enheten har overordnet ansvar for kommunens IKT-infrastruktur, -fagsystemer, datasett, både sturukturerte og ustrukturerte.

IKT har ansvar for daglig drift av kommunens IT infrastruktur og kommunikasjonstjenester, samt utvikling av disse. Hovedoppdrag for tjenesten er å utvikle og støtte opp om enhetenes bruk av IKT for at kommunens ansatte skal få bruke sin kjernekompetanse best mulig. Fra 2021 har enheten også driftsansvar for alle fellestjenester i IKT Orkide.

Enhetsleder er Arild Ovesen, med 4 avdelinger:

  • Tjenestedrift
    • Avdelingen har ansvar for drift av IT tjenester for Kristiansund og nordmørskommunene
    • Avdelingen har ansvar for 24/7 vakttjeneste for utvalgte kritiske tjenester. Vakta kan nås mellom 16: og 08:00 hver dag og på helg ved å ringe 71 57 40 50. Det er kun ved feil på avtalte systemer at vakta kan kontaktes.
    • Avdelingen har kontor i Kongens Plass 5, første etasje
  • Brukerstøtte
    • Avdelingen tilbyr brukerstøtte til Kristiansund og nordmørskommunene i IKT Orkidé
    • Avdelingen har kontor og kundemottak i Kongens Plass 5, første etasje
    • Kontakt brukerstøtte på 71 57 40 50 eller servicedesk.iktorkide@kristiansund.kommune.no
  • Utvikling og digital innovasjon.
    • Avdelingen utvikler programvare og driver tjenestedesign og -forbedring for både egen og andre kommuner.
    • Avdelingen har kontor i Storgata 13, tredje etasje
  • Dokumentsenteret
    • Vi ivaretar kommunens digitale og fysiske arkiver.  Dokumentsenteret har 6 faste ansatte.  Vi vektlegger god og sikker dokumentforvatning og har fokus på digitalisering og effektivisering av arbeidsprosesser. 
    • Avdelingen har kontor på Kongens Plass 5, 2 etasje.

Artikkelliste