43 000 turer under årets Stikk UT! Festival

Stikk UT! melder i en pressemelding at det deltok 12 000 turgåere på årets Stikk UT! festival, som til sammen gikk 43 000 turer. Festivalen ble arrangert i forbindelse med friluftslivets uke, og varte i ti dager. Årets Stikk UT! - sesong er nå oppe i 800 000 registreringer.

Gruppe turgåere ser mot kamera, med en by i bakgrunnen - Klikk for stort bilde Stikk UT!

Friluftsrådene sammen med sine eierkommuner og samarbeidspartnere arrangerte 10 fellesturer for familier og bedrifter rundt omkring i hele fylket. Med værgudene stort sett med på laget, ble det også i år en fantastisk feiring av turgleden i Stikk UT! sine 27 kommuner. (Møre og Romsdal + Heim Kommune)

Klima- og miljøminister Espen Barth Eide, dukket opp på arrangementet på Skodje og var svært imponert over hva friluftsrådene og Stikk UT! har fått til her i fylket. - "Stikk UT! er viktig både for folkehelsa og for folks miljøbevissthet" sa han og ga ros også til sponsorene som bidrar med viktige penger inn i det gode arbeidet som gjøres med å tilrettelegge for turglede i regionen vår.

Stikk UT! Festivalen er et årlig arrangement i regi av Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal og Sunnmøre Friluftsråd, i samarbeid med hovedsponsor Sparebanken Møre, Istad Kraft, Wattn og NEAS.