Atlanterhavsbadet er gratis for årets 3.klassinger

Atlanterhavsbadet inviterer alle på 3. trinn til å bade/svømme gratis så mye de vil ut skoleåret, fra nå og til og med 25.juni 2023.

Bilde fra det store bassenget ved Atlanterhavsbadet. - Klikk for stort bildeIllustrasjonsfoto. Gratis svømming for årets 3.klassinger i Atlanterhavsbadet Ingjerd Mokkelbost

Årets gladmelding til alle på 3. trinnet i kommunen

Elevene må kun betale kroner 100 for å få årskort. Dette er kostanden for armbåndet de trenger.
Dette er et tilbud vi vil fortsette med i årene fremover, forteller svømmeinstruktør Ingjerd Mokkelbost. Elevene har 4 uker med skolesvømming på starten av skoleåret. Når de er ferdige med disse 4 ukene, får de tilbud om gratis årskort for resten av skoleåret, fortsetter hun.

En foresatt må med

3. klassingene må ha med seg en foresatt når de kommer til Atlanterhavsbadet for å registrere seg og motta årskort.

Siden barna er under 10 år må de ha med seg en voksen/ungdom over 16 år som har ansvar for barna når de skal bade. De som er med betaler vanlig pris. En voksen kan gjerne ha med seg 3-4 barn.

Navnelister

Vi har navnelister fra 3.trinnet i fra skolesvømmingen i Kristiansund og vi vil bruke disse for å finne elevenes navn. Hvis det har kommet nye elever fra andre kommuner etter skolestart ønsker vi å få navn på disse, slik at de også får mulighet for gratis årskort.

Økte svømmeferdigheter

Vi ønsker å bidra til at svømmeferdighetene til barna  i kommunen blir bedre, og håper dette er et tilbud som blir godt tatt imot og mye brukt, avslutter svømmeinstruktør Ingjerd