Skjema med eSignering er nede

En feil med signeringsløsningen for våre skjema gjør at skjema med eSignering gir feilmelding når du prøver å levere dem inn.

Leverandør jobber med å fikse problemet. Meldingen fjernes når problemet er fikset. 

Delta i pårørendeundersøkelsen IVARETATT

Pårørendeundersøkelsen IVARETATT gjennomføres over hele landet i disse dager. I Kristiansund kommune er det enhet sykehjem og Rokilde omsorgsboliger og dagsenter som deltar i undersøkelsen.

Bilde av ark og dame i gang - Klikk for stort bildeEllen Hoset Albertsen inviterer alle pårørende i Kristiansund til å delta i Pårørendeundersøkelsen. Ingunn Strand

Delta i undersøkelsen

For å delta i undersøkelsen går du inn på denne linken som ligger på Pårørendesenterets hjemmeside.

Bakgrunn for ønsket om svar på undersøkelsen

Vi jobber hele tiden med å bli bedre i leveransen på våre tjenester til deg om innbygger. Dette er ett tiltak som vi håper skal gi oss din oppfatning av våre tjenester.

  • Vi ønsker svar fra deg som pårørende for å samle inn informasjon om dine oppfatninger, erfaringer og meninger. 
  • Denne undersøkelsen kan gi deg som innbygger en mulighet til å uttrykke dine meninger og bekymringer som pårørende. Disse tilbakemeldingene kan igjen hjelpe oss til å forstå hva som er viktig for deg og hvordan vi kan jobbe for å møte dine behov som pårørende.


Vi ser på slike undersøkelser som en nyttig måte å samle inn informasjon og få deg som innbygger involvert i våre  beslutningsprosesser. Vi håper du opplever at undersøkelsen er utformet på en måte som gjør det enkelt for deg som innbygger å svare.

Tema som er inkludert i pårørendeundersøkelsen IVARETATT? 

  • Felles tema for alle pårørende 
    • Bakgrunns spørsmål (bl.a. hvilken tjeneste som tjenestemottaker mottar)
    • Informasjon for pårørende på kommunens hjemmeside (finner man info man behøver)
    • Hvordan man opplever å bli møtt av ansatte i tjenesten 
    • Om man får generell informasjon og om informasjon gis på en forståelig måte
    • Bekymringer (For egen del som pårørende og i forhold til tjenestemottaker, herunder også faktorer som har å gjøre med tjenestene. Også om å ta opp bekymringer og om bekymringer man har blir fulgt opp)
    • Anerkjennelse som viktig ressurs for tjenestemottaker
    • Barn og unge som pårørende (om ansatte tar ansvar for at barn og unge som også er pårørende følges opp)
  • Tema for nærmeste pårørende, i tillegg til felles tema
    • Fast kontaktperson
    • Samtaler (om man har fått tilbud om samtaler, etterspurt samtaler. Om samtaler er gjennomført. Hyppighet i forhold til behov. Innhold i samtalene med bl.a. avklaring av forventninger, felles forståelse, pårørendes situasjon, plan videre, kontakt. Hvordan man opplever å bli møtt i forhold til synspunkter og det man som pårørende tar opp)
    • Avlastning (Innvilget ved behov. Tilstrekkelig ut fra behov. Godt eller riktig for tjenestemottaker. Fleksibilitet i forhold til pårørendes behov)
    • Omsorgsoppgaver (Pårørendes opplevelse. Ved vedtak om opplæring, om opplæring gis slik at man kan gjennomføre omsorgsoppgavene) 

Ønsker du mer informasjon om Pårørendeundersøkelsen, går du inn på hjemmesiden til Pårørendesenteret via denne linken.