Fornøyd med vedtaket i Helse Midt-Norge RHF

I dag ble det vedtatt at innføringen av Helseplattformen som journalføringssystem ved alle sykehusene i Møre og Romsdal skal gå som planlagt.

Innføring av Helseplattformen etter planen på sykehusene i fylket

-Dette var et godt vedtak, slik jeg ser det. Innføringen av journalføringssystemet Helseplattformen i Kristiansund kommune har vært god, de ansatte har jobbet godt og målrettet. Når det nå er klart at sykehuset også tar i bruk samme journalføringssystem, vil vi kunne oppnå alle de fordelene som de opprinnelige planene la til grunn, sier Arne Ingebrigtsen, fornøyd kommunedirektør i Kristiansund kommune.

Styremøtet i Helse Midt-Norge RHF

Etter en grundig og god diskusjon som tok for seg pasientsikkerhet, kvalitet og økonomi landet styret på at Helseplattformen skal innføres ved alle fylkets sykehus i henhold til oppsatt plan i april 2024. Styret var delt der et mindretall på 3 ønsket å utsette oppstarten mens et flertall på 6 ønsket at Helseplattformen innføres etter planen i april 2024.