Helseplattformen på oppfølgingsbesøk

For et par uker siden var fagfolk fra Helseplattformen på oppfølgingsbesøk hos Kristiansund kommune. De snakket med noen av de som nå har benyttet Helseplattformen som journalføringssystem siden november 2023.

Læring for å bli bedre - oppfølgingsbesøk

-Tilbakemeldinger er viktige for å bli bedre. De får vi på en veldig god måte når vi er ute og besøker kommuner som har tatt i bruk Helseplattformen. Det er ingen “golive” som er like og vi lærer stadig vekk nytt som vi tar med videre til de neste som skal ta i bruk Helseplattformen, forteller Ketil Hoven som er fagleder for sykepleie og helsefag i Helseplattformen. -På slike runder får vi lært mye og de som har tatt i bruk verktøyet får svar på en del av spørsmålene de har også, fortsetter han.

• Hva? ​
    • Oppfølgingsbesøk er et initiativ fra Helseplattformen og Epic for å evaluere og forbedre bruken av løsningen etter innføring​
  • Hvorfor?​
    • Under besøk vil Helseplattformen og Epic observere løsningen i bruk og snakke direkte med sluttbrukerne om deres erfaringer​
  • ​Mål?​
    • Forstå utfordringer med viktige arbeidsflyter  og samle inn tilbakemeldinger for å optimalisere anvendelsen av løsningen

Besøk hos fire avdelinger

Det var Grunden, hjemmetjenesten på Barmanhaugen og Bedriftsveien samt Bergan sykehjem som fikk besøk denne gangen. Det var mange spørsmål, engasjerte brukere av Helseplattformen og mange svar som ble gitt under dette besøket.