Kontrakt for bygging av ny brannstasjon signert

I dag signerte Kristiansund kommune kontrakt for bygging av ny brannstasjon. Det er Veidekke som skal bygge den nye brannstasjonen.

Signering

Det var kommunedirektør Arne Ingebrigtsen på vegne av Kristiansund kommune og distriktsleder Stig Mork på vegne av Veidekke bygg som signerte denne viktige avtalen i dag.

Godt arbeid

Prosjektleder Kirsti Grawert trakk frem det gode arbeidet som har vært gjort siden tilbudet kom i desember 2023.

-Vi har jobbet tett med de som i dag jobber i Nordmøre interkommunale brann- og redningstjeneste for å detaljtilpasse bygget etter deres ønsker i størst mulig grad, sier Grawert. -Veidekkes tilbud var helt klart best på alt, både pris og fremdrift. Og det er en stor lettelse å stå her med signert kontrakt i hånden, smiler Grawert.

Flere brannkonstabler som var tilstede, uttalte at de var godt fornøyd med at de har fått delta i prosessen for å få bygget en god brannstasjon for fremtiden. De uttrykte at brukermedvirkningen har vært både god og viktig. -Og så har vi kanskje mer på hjertet også, smiler brannkonstabelen.

Distriktsleder i Veidekke bygg, Stig Mork, utrykte glede for at de kunne signere i dag. Han uttrykker også at brukermedvirkning er en uvurderlig ressurs for å kunne bygge gode brannstasjoner, skoler eller andre bygg.

Kontraktssum

-Kontrakten som ble signert i dag er på omkring 99 millioner NOK eksklusiv mva. Budsjettet var på 121 millioner NOK eksklusiv mva. Dette er vi veldig godt fornøyd med smiler kommunedirektør Arne Ingebrigtsen.