Kunstutstilling

Torsdag 01.02.2024 hadde 7.trinn ved Allanengen skole en fremvisning av kunstprosjektet “MITT DRØMMEROM” som de har jobbet med.

Stort prosjekt

“MITT DRØMMEROM” er et prosjekt elevene ve 7.trinn har jobbet med siden slutten av høsten 2023.  Prosessen startet med en planleggingsfase der elevene startet å komme opp med ideer. De planla interiøret til rommene ved å lage tankekart og plantegninger for det de ville lage, før de senere kunne få skape hvert sitt drømmerom i ei skoeske.

Tverrfaglig kunst

For denne oppgaven blandet elevene matte in i kunst, dette var ved å jobbe med målestokk. De målte alt de ville ha med i rommet i ekte størrelse, før de forminsket det til riktig størrelse for skoeska.

Dette var en kreativ oppgave som elevene har kost seg godt, samtidig som de fikk utfordret seg kreativ.