Last ned appen HelsaMi!

Kristiansund kommune skal i november begynne å bruke journalsystemet Helseplattformen. I den sammenheng er det viktig at du som innbygger laster ned appen HelsaMi!

tekst hånd illustrasjon - Klikk for stort bildeIllustrasjon i forbindelse med appen HelsaMi

HelsaMi og pårørende

Du som innbygger vil har tilgang til alle dine helseopplysninger via appen HelsaMi etter at Kristiansund kommune har tatt i bruk Helseplattformen.

Oppgave til deg som innbygger

Din oppgave frem til november er å laste ned appen HelsaMi og legge inn navn og kontaktopplysninger til dine pårørende. Alt som er gjort er bra, sier lokal innføringsleder Janne Marthe Viddal.

Spørsmål og svar om HelsaMi kommer under.

• Hva er HelsaMi?
    • Via app eller nettleser kan du få oversikt over helseopplysningene dine og dialog med helsevesenet – enkelt og trygt.
  • Hvem kan bruke HelsaMi?
    • Du som er over 16 år og trenger helsehjelp eller omsorgstjenester fra sykehus, kommuner og fastleger som bruker HelsaMi. Se oversikten på www.helsami.no.
    • Du kan også få tilgang som pårørende eller på vegne av egne barn.
  • Er opplysningene mine trygge i HelsaMi?
    • Ja, du logger inn med ID-porten på samme måte som mange andre offentlige tjenester.
  • Hva kan jeg bruke HelsaMi til?
    • Oversikt over timeavtaler
    • Se helseopplysninger og prøvesvar
    • Brev og meldinger
    • Videokonsultasjoner
    • Og mye mer
  • Må jeg bruke HelsaMi?
    • Nei, det er helt frivillig. Du kan bruke telefon og brev i posten som før.
  • Hva finner jeg i HelsaMi som jeg ikke finner på Helsenorge?
    • I HelsaMi kan du se informasjon fra egen journal, for eksempel besøkssammendrag etter konsultasjoner,   innleggelser og mye mer.
    • Du får muligheter til dialog med flere av helsekontaktene dine.

Kilde: Helseplattformen