Ny brannsjef for Nordmøre interkommunale Brann og redningstjeneste: Stian Duaas.

Stian Duaas har akseptert et tilbud om å bli vår nye enhetsleder (brannsjef) for Nordmøre interkommunale Brann og redningstjeneste, og vil starte etter nærmere avtale etter sommeren.

Stian Duaas sammen med kommunalsjef for teknisk og kultur John Einar Aune Skontoft foran en brannbil med teksten Nordmøre Brann og Redning - Klikk for stort bildeStian Duaas sammen med kommunalsjef for teknisk og kultur John Einar Aune Skontoft. Aleksander Heggdal

Stian har fullført både en bachelor- og masterutdanning fra Politihøyskolen i Oslo, og har en allsidig og relevant erfaring fra politiyrket både operativt og som leder. I dag er han avsnittsleder i Møre og Romsdal politidistrikt, i et avsnitt han selv har bygd opp og etablert.

- Jeg tror Stian vil passe svært godt i rollen som enhetsleder, og ønsker ham velkommen inn i vårt team. Det forteller kommunalsjef for teknisk og kultur John Einar Aune Skontoft.

Stian Duaas forteller selv: - Jeg tok jobben fordi det virker som en spennende lederstilling som jeg gleder meg veldig til å komme i gang med. Jeg er ydmyk i forhold til at jeg bytter profesjon, men gleder meg til å komme i gang og få til en best mulig arbeidsplass. Jeg ser fram til å arbeide for god beredskap for Nordmøre og Kristiansund, både forebyggende og beredskapsmessig.

Det var totalt ni søkere til stillingen, og flere svært kompetente kandidater har vært inn til intervju.

Brannsjef Kjell Inge Mathisen fortsetter som brannsjef frem til midten av september, når han starter i ny jobb.