Ny felles veteranplan for Nordmøre

Det jobbes for tiden med ny felles veteranplan for kommunene på Nordmøre. Veterankontakt i Kristiansund kommune, Ingunn Strand, leder arbeidet. Arbeidet startet mai 2023, og nærmer seg et høringsutkast i første kvartal 2024.

Veteranplan Nordmøre

Kristiansund kommune har hatt veteranplan siden 2019. Når den skulle revideres i 2023 tok Ingunn Strand kontakt med de andre kommunene på Nordmøre for å se om det var interesse for å samarbeide om en felles plan. De var interessert og planarbeidet startet i slutten av mai 2023, med kickoff.

I august ble det gjennomført et oppfølgingsmøte, og nå er det duket for et nytt møte rett oppunder jul. Der skal utkast til høringsutkast forhåpentligvis ferdigstilles. Akkurat nå foreligger et utkast som arbeidsgruppen skal komme med innspill på frem til møtet som er satt den 20.desember.

Har du innspill til planen og ikke har fått muligheten er det bare å ta kontakt med veterankontakt Ingunn Strand på epost.

Etter møtet skal utkastet til planen ferdigstilles og sendes ut på høring

Mynt for ekstraordinær innsats

Under et prosjektmøte med kommunen på Nordmøre i Tingvoll 10. november 2023 mottok veterankontakt Ingunn Strand en mynt fra Veteraninspektør Morten Henriksen for sitt ekstraordinære arbeid for veteransaken i regionen.

Mynten gis til de som har jobbet utover det som forventes i arbeidet mot veteraner og veteranfamilien innenfor anerkjennelse, ivaretakelse og oppfølging. Arbeidet for en interkommunal veteranplan oppfyller disse vilkårene.