Nytt utseende på vår hjemmeside

Kristiansund kommune lanserer i dag nytt utseende på hjemmesidene våre.

Illustrasjon, barn flagg tekst - Klikk for stort bildeIllustrasjon. Dette er en skjermdump av forsiden på den nye hjemmesiden om du ser den på datamaskin. Siden du får opp på mobil vil være annerledes.

Nytt utseende

I kommunikasjonsplanen til Kristiansund kommune, vedtatt i juni 2022, var en av oppgavene at vi skulle rydde i den visuelle identiteten vår. Dette er gjennomført og i dag blir den mer synlig ved at vi lanserer nye hjemmesider der den nye identiteten kommer frem.

Begrunnelse for endring

Kristiansund kommune skal fremstå tydelig, helhetlig og være lett å kjenne igjen i all kommunikasjon. Den visuelle profilen skal uttrykke hvem vi er og hva vi står for, og ikke minst gi et ensartet inntrykk av havbyen Kristiansund eksternt. Den polykrome fargepaletten står sentralt i kommunens visuelle identitet.

Visuell identitet = hvilke farger vi bruker samt hvilke skrifttyper og den grafiske stilen vi bruker.

Kristiansund kommune er en del av samarbeidet IKT Orkide. Her har alle kommunene jobbet sammen for å bedre både innhold, brukervennlighet og utseende på hver enkelt kommunes hjemmeside. Alle kommunene har det samme grunndesignet og tilpasset med sine egne farger. Fokuset i dette arbeidet har vært å lage en hjemmeside der du som bruker av hjemmesiden vår finner svar på dine spørsmål raskt og effektivt.

Alle flater får nytt visuelt utseende

Det har vært jobbet grundig og godt for å implementere det nye utseendet i alle våre flater. Denne jobben er ikke helt i mål ennå, men den fullføres så raskt det lar seg gjøre.