Olje og Energiutvalget besøkte Nyhamna på Aukra

Den 22.mars var Olje og Energiutvalget på besøk på Nyhamna på Aukra. Besøket var et etterlengtet møte, da Covid og nedstengninger har begrenset slike besøk de siste år. Utvalget ble tatt imot av Kommunikasjonssjef Kitty Eide og Driftssjef Bård Dyrnes, og ble presentert for Shell sine planer og muligheter fremover.

Gruppebilde: Olje og Energiutvalget, ikledd røde kjeledresser og gul hjelm står sammen med en bit av en rørledning. - Klikk for stort bildeMedlemmer av Olje og Energiutvalget ved siden av en bit av rørledningen Langeled. Fra høyre Jan Gjerde, Bjarne Storfold Elde, Berit Tønnesen (leder) og Torbjørn Sagen. Helt til venstre, Næringskonsulent Paul Einar Storvik.

Hovedutvalget takker for hyggelig mottakelse, og ønsker Nyhamna lykke til med den forestående vedlikeholdsstansen denne våren.

Utvalget benyttet også anledningen til et møte med Aukra Kommune ved Ordfører Odd Jørgen Nilssen og kommunalsjef Geir Göncz. Der ble utvalget mottatt av et hyggelig vertskap med kaffe og lefser. Nilssen og Göncz presenterte Aukra kommunens planer på innenfor energi, hav og sjønært areal. Det jobbes godt i Aukra kommune.