Skal du søke om barnehageplass i Kristiansund kommune? Søknadsfrist: 1. mars.

Vi har felles og samordnet opptak for alle barnehagene i Kristiansund. Søknadsfristen til hovedopptaket er 1. mars 2023.

8 barnehagebarn og en voksen ser ut mot havet - Klikk for stort bilde

Barnehagene i Kristiansund

Kommunale barnehager:

• Dale barnehage
  • Heinsa barnehage
  • Karihola barnehage
  • Nordlandet barnehage
  • Rensvik barnehage

Private barnehager:

• ABC-bakken barnehage
  • Gårdsbarnehagen
  • Læringsverkstedet Atlantis barnehage
  • Læringsverkstedet Blåtoppen barnehage
  • Læringsverkstedet Draget barnehage
  • Læringsversktedet Kristiansund Idrettsbarnehage
  • Storbakken barnehage
  • Vassbakken barnehage
  • Veslefrikk barnehage

Slik søker du barnehageplass

Det er et felles søknadsskjema som gjelder alle barnehagene i Kristiansund kommune (både offentlig og privat). Du finner mer informasjon om søknadsprosessen, opptakskriterier og søknadsskjema på denne siden.

Vil du søke om å få endret oppholdstiden for barnet ditt, og/eller overføring til en annen barnehage? De som ønsker overføring til en annen barnehage må søke om dette hvert år. Du kan søke om endring av plasstørrelse eller overføring til annen barnehage her.

Hvis du har søkt om ny barnehageplass tidligere og foreløpig ikke er tildelt barnehageplass trenger du ikke å søke på nytt.

Servicetorget kan hjelpe til med søknaden, eller annet vedrørende barnehagespørsmål. Du kan også sende en e-post til mariann.wiig@kristiansund.kommune.no