Statsforvalteren i Møre og Romsdal styrker båndene med kommunene

I dag tildelte statsforvalteren i Møre og Romsdal, Else-May Norderhus, en spesiell anerkjennelse for ordfører Kjell Neergaard i Kristiansund, ved å overrekke blomster som symbol på det tette samarbeidet mellom statsforvalterens kontor og kommunen.

Demokratiutvikling og samfunnsengasjement

Denne markeringen understreker betydningen av et sterkt samarbeid mellom regionale myndigheter og lokalsamfunn for å fremme demokratiutviklingen og samfunnsengasjementet. Kommunedirektør Arne Ingebrigtsen uttrykte også sin takknemlighet overfor statsforvalterens nærvær og engasjement for kommunene i Møre og Romsdal.

Samarbeid

Samarbeidet mellom statsforvalteren og lokale myndigheter spiller en avgjørende rolle for å fremme demokratiutviklingen og sikre at kommunene fungerer effektivt og til beste for innbyggerne. Statsforvalteren, som representerer regjeringen i fylket, har som oppgave å føre tilsyn med kommunene og sørge for at de utfører sitt arbeid i tråd med lover og forskrifter. Dette arbeidet bidrar til å opprettholde en høy standard for lokaldemokratiet og sørger for at innbyggerne blir hørt og at deres rettigheter blir beskyttet.

Ordfører Kjell Neergaard uttryker sin takknemlighet for det nære samarbeidet med statsforvalteren og mener at dette samarbeidet er avgjørende for å opprettholde en sterk kommunal forvaltning.

Neergaard sier: - Statsforvalteren er en viktig støttespiller for kommunene i Møre og Romsdal. Vi setter stor pris på hennes engasjement for å styrke lokaldemokratiet og for at våre innbyggere skal ha best mulig tjenester.

Kommunedirektør Arne Ingebrigtsen er også entusiastisk for samarbeidet og betoner hvor viktig det er at statsforvalteren er tett på de lokale forholdene.

Ingebrigtsen sier: - Statsforvalteren har en unik innsikt i utfordringene og mulighetene vi står overfor i kommunene våre. Hennes tilstedeværelse og støtte er en uvurderlig ressurs for oss i vårt arbeid med å forbedre tjenestene vi tilbyr våre innbyggere.