Velkommen til minnemarkering 22. juli 2026

Kristiansund kommune inviterer innbyggere til minnemarkering ved minnesmerket ved Kirkelandet kirke tirsdag 22. juli klokken 15.00. 

På 15-årsdagen for terrorangrepene samles vi for å hedre ofrene, vise støtte til de etterlatte og stå sammen om verdiene demokrati, åpenhet og fellesskap.

Kristiansund kommune inviterer til minnemarkering ved minnesmerket ved Kirkelandet kirke på 15-årsdagen for terrorangrepene 22. juli 2011.
Vi inviterer til en markering for å samle våre innbyggere til en felles stund for å hedre ofrene og vise støtte til etterlatte, samt løfte frem verdiene om demokrati og fellesskap.

Ordfører Kjell Neergaard, statsforvalter Else May Botten og medlem i ungdomsrådet Adea Kjønnøy holder appeller. Det blir også musikalske innslag ved Odin og Haakon Landbakk. Markeringen avsluttes med rosenedleggelse, roser er tilgjengelig.

-Det er viktig at vi samles og minnes det som skjedde, og samtidig står samlet om de grunnleggende verdiene i samfunnet vårt» sier ordfører Kjell Neergaard.

Markeringen skjer ved minnesmerke ved Kirkelandet kirke fra klokken 15:00

Alle er velkommen til å delta.