Bakgården og Ståle Gerhardsen

Kunstneren Ståle Gerhardsen søkte etter en vegg i Kristiansund han kunne benytte til å uttrykke seg på. Kultursjef Toril Skram rekte opp hånden og vipps fikk et par vegger i Kristiansund kunst fra Ståle på seg.

Ståle Gerhardsen (født 1980) er en grafisk designer, reklamemann, kunstner og illustratør fra Trondheim. Han er også mannen bak Ståles Status på Pstereo og utstillingen «Festen» på Trondheim kunstmuseum i samarbeid med Tate Modern.

Som barn var han rapper med artistnavnet «Ståle Stiil» og debuterte som elleveåring med hiphop-plata Yo!, og solgte til dobbel platina.

Kilde: Wikipedia

Ståle Gerhardsen er en kunstner som arbeider med ulike medier, inkludert maleri, skulptur og installasjon.

Han er kjent for sin fargerike og lekne stil som ofte utforsker temaer som menneskelige følelser, samfunnsspørsmål og hverdagsliv. Hans arbeid inkluderer også kunstprosjekter i offentlige rom og deltakelse i kunstutstillinger både nasjonalt og internasjonalt.

Kilde: staalegerhardsen.com og oppsummert av ChatGPT

Kunst i Bakgården

Denne uken var kunstner Ståle Gerhardsen på jobb i Kristiansund. I Løpet av en hel arbeidsdag hadde han malt et utmerket verk i Bakgården. Verket består av 2 deler, den ene delen er på veggen der inngangen til Bakgården er. Den andre delen er på veggen til Nordic Light bygget. Og sammen utgjør de en helhet.

Kultursjef i Kristiansund kommune, Toril Skram, ønsker med dette å synliggjøre Bakgården for flere.

-Jeg håper at Ståles kunst vil bidra både til en mer interessant by å besøke samt at vi med dette får synliggjort Bakgården og det tilbudet vi som kommune har her for flere, sier kultursjefen.

-Ta turen og sjekk ut den nyproduserte, unike kunsten som nå er på plass i Bakgården oppfordrer kultursjefen til sist.