Hovedutvalg for helse, omsorg og sosial var på omvisning på det nye sykehuset på Hjelset

Torsdag 6. juni var hovedutvalg for helse, omsorg og sosial på Hjelset og fikk en omvisning på det nye sykehuset som bygges, i forkant av hovedutvalgsmøtet deres.

Gruppebilde av 17 personer ikledd røde hjelpmer, vernebriller og refleksvester - Klikk for stort bildeGruppebilde av hovedutvalg for helse, omsorg og sosial på omvisning ved SNR Hjelset, sammen med det administrative personalet som var med på utflukten. Anita Skarshaug Kvendseth

Under omvisningen ble utvalget fortalt at sykehuset bygges fra øst mot vest, slik at østsiden fremstår som mest ferdig, mens vestsiden fremstår som minst ferdig. De ble også løpende orientert om hvilke løsninger som er valgt hvert sted de besøkte for at det medisinske arbeidet skal bli så bra, trygt og effektivt som mulig.

For eksempel så er skrankeområdene i alle etasjene ved det nye sykehuset samlokalisert slik at besøkende slipper å lete etter rett vente og henvendelsesområde. Det er samme sted uansett etasje.

Avholdt også hovedutvalgsmøte

Hovedutvalget avholdt også et hovedutvalgsmøte i etterkant av omvisningen. Du kan lese hele sakslisten her:

Politiske møter - Møter - Hovedutvalg helse, omsorg og sosial (06.06.2024) (360online.com)

Hovedutvalgene i kommunen drar jevnlig på omvisninger rundt i kommunen og regionen

Hovedutvalgene i Kristiansund er jevnlig på befaringer og omvisninger lokalt og regionalt for å skaffe seg kunnskap som påvirker sitt nedslagsfelt i forbindelse med sine møter.