Internship kull 2 oppstart

Denne uken startet kull 2 i United Cities Internship program opp. Dette kullet har med kandidater fra 8 nasjonaliteter og 5 kontinenter.

folk innendørs stoler vindu - Klikk for stort bildeFørste dag ble gjennomført i lokalene til Kulturfabrikken. Poenget med dagen var blant annet å bli kjent med hverandre samt starte litt på arbeidet som skal gjøres fremover. Ingunn Strand

Starter som interns i Kristiansund

10 unge mennesker startet denne uken på internshipprogrammet som Kristiansund kommune, Møre og Romsdal fylkeskommune og United Cities gjennomfører med støtte fra gode sponsorer som Sparebank Nordmøre og NEAS.

Interns fra disse landene

Costa Rica, Tyrkia, Russland, Ghana, Norge, Nederland, Argentina og Nigeria er hjemlandene for denne gjengen.

Opplegg fremover

De første ukene skal de lære om hvordan arbeidslivet i Norge er, hvordan offentlig sektor fungerer og hvordan metodene de skal jobbe med som United Cities skal stå for. Når denne tiden er over skal de jobbe sammen på ulike prosjekter som er relevante for både kommuner, fylkeskommune og næringslivet ellers.

folk innendørs - Klikk for stort bildeDag 2 startet med en oppsummering av første dag samt at de starter på å planlegge et arrangement som skal gjennomføres snart. Ingunn Strand