Kristiansund kommune spilte seg til finalen i KBK Aktivitetscup

Kristiansund kommune stilte med eget lag da KBK Aktivitetscup ble arrangert på Nordmøre stadion lørdag 9. september. Dette er en årlig turnering hvor KBKs Gatelag møter lag sammensatt av lokale bedrifter og organisasjoner, og hvor inntektene går til aktiviteter for Gatelaget gjennom året.

Gruppebilde 9 mennesker keldd i hvit fotballuniform og en mann kledd i grå tskjorte - Klikk for stort bildeKristiansund kommune sitt lag var fra barnehage Thomas Ohr Bekken, barneskole Kennet Larsen Rødseth, Fredrik Rekkedal, Jonas Lilleberg og Mari G. Myklebost, ungdomsskole Arnt Erik Wenaas, Magnus Hendseth. Fra Rokilde omsorgsboliger stilte Julie og Linnea Lorgen Holten. Trener var Arne Olsen

Det ble tøff kamp om pokalen blant de seks lagene som deltok. For tredje år på rad var det Politiet som gikk til topps i Aktivitetscupen, etter en jevn finale mot Kristiansund kommune.

Ellers deltok selvsagt Gatelaget, sammen med Uglan, KBK Admin (ansatte i KBK) og Godt & Blandet – laget som besto av spillere fra ulike bedrifter i Kristiansund.

I den innledende runden spilte alle lag mot hverandre, og de to best plasserte lagene møttes i finalen. Både Kristiansund kommune og Politiet gikk ubeseiret gjennom gruppespillet med 13 poeng hver på fem kamper. Begge lag vant fire kamper og spilte uavgjort mot hverandre.

Også i finalen var det tett mellom turneringens to beste lag. Politiet skaffet seg en 2-0-ledelse, men Kristiansund kommune kom tilbake og utlignet til 2-2 noen minutter før slutt. Men Politiet klarte å avgjøre kampen til sin fordel og satte inn to mål til før dommer Tor Sunde blåste av kampen. Etter 4-2 i finalen kunne Politiet juble for turneringsseier.

2 menn spiller fotball på en fotballbane - Klikk for stort bilde

Etter premieutdelingen møttes alle deltakerne til felles pizzabuffet i Talgø Mathall.

– Vi takker alle deltakerne for en flott turnering og for bidraget til KBKs Gatelag. Inntektene fra cupen skal brukes på aktiviteter for Gatelaget i året som kommer. Det var ekstra hyggelig med god støtte til lagene fra tribunen, så takk til publikum som møtte opp på Nordmøre stadion, sier Henning Betten i Kristiansund Ballklubb.

KBKs Gatelag er et tilbud for alle som har eller har hatt utfordringer knyttet til rus og eller psykisk helse. Laget har treninger to ganger i uka, og her deltar også spillere fra nabokommunene. Gjennom året deltar KBKs Gatelag i turneringer mot andre gatelag i Norge, i tillegg til den årlige Aktivitetscupen på Nordmøre stadion.