Nashville kommer til oss i november

Bli med Brynjar og Jan Terje til musikkens fødested når de besøker vår institusjoner, aktivitetsenter og frivilligsentral gjennom Den kulturelle spaserstokken den 1.- 4. november.

Illustrasjonsfoto  - Klikk for stort bildeBrynjar og Jan Terje kommer på besøk til oss i regi av Den kulturelle Spaserstokken

Nashville sound

Nashville sound er en stilretning innen countrymusikk. Den er oppkalt etter byen Nashville i Tennessee, som regnes for å være det største kraftsentrum for country. Stilen ble utviklet i annen halvdel av 1950-årene, og avløste honky tonk-stilen som var populær i store deler av 1940- og 50- årene. Tidlig på 60-tallet ble Nashville Sound utfordret av den engelske popmusikken og i Nashville utviklet det seg en stilretning som het countrypolitan.

Innen Nashville sound og countrypolitan finner vi artister som Jim Reeves, Tammy Wynette, Chet Atkins, Glenn Campell, Johnny Cash og til og med Elvis flørtet mye med denne stilretningen.

Brynjar og Jan Terje

Brynjar Takle Ohr er vokalist og gitarist i bandet El Cuero og spiller også i Bare Bare Egil Band. Brynjar har vært med i Melodi Grand Prix med El Cuero og stått på scenen på de fleste av Norges festivaler, samt turnert mye i utlandet med sine egne og andres band.

Jan Terje er vokalist og låtskriver i folkrockbandet Kystfolket som har vært A-listet med fire radiosingler på NRK P1. Med gitaren på ryggen har Jan Terje underholdt publikum fra Hammerfest i nord til Afghanistan i sør.

Brynjar og Jan Terje vokste opp sammen i Kristiansund før internettet ble slått på, da satt de på gutterommet med hver sin gitar og klunket. Mange stiler ble utforsket og de ble spesielt glad i roots, country og blues. Nå kan du bli med på en reise sammen med Brynjar og Jan Terje gjennom 50-tallets Nashville med artister som Jim Reeves, Chet Atkins og Johnny Cash til 60- og 70 tallets Nashville med artister som Glenn Campell, Kris Kristofferson og Elvis Presley.

Turneen vil gå rundt omkring på disse stedene

• Bergan sykehjem                                                1.november klokken 11.00
  • Frei sykehjem                                                      1.november klokken 13.00
  • Barmanhaugen 2. etg                                         2.november klokken 12.00