Nytt tilbud til småbarn!

På Barnemusikken utforsker vi lyder, musikk og samspill gjennom musikk- og bevegelsesaktiviteter. Her er det rom for kreativitet, spontanitet og gode musikkopplevelser i trygge omgivelser.

Her vil vi vekke nysgjerrighet, mestringsfølelse, kanskje begeistring, men også finne roen og slappe av en stund.

Dere kan forvente sang, dans, bevegelse, samspill på instrumenter, lek og moro. Sammen skal vi ha det gøy!

Tilbudet er for målgruppen 1-5 år.

Hvorfor musikk/barnemusikken?

Musikk, sang og bevegelse kan stimulere barnets utvikling på mange områder som er sentrale i tidlig utvikling.

Musikk og sang styrker språket

Musikkopplevelser stimulerer emosjonell utvikling - formidle følelser og forstå andre

Musikkaktiviteter stimulerer motorikk og balanse.

Musikk skaper fellesskap og samhørighet

Praktisk informasjon:

Barnemusikken er et lavterskeltilbud som passer for alle barn i alderen 1 - 5 år med følge av voksen.

Barnemusikken holder til på Kristiansund bibliotek en lørdag i måneden kl 11:00 – 11:45

Første gang blir i anledning arrangementet Åpen dag på Carolines plass, 16.juni.

Datoer høsten 2018:

25. august

29. september

27. oktober

1. desember

Uforpliktende drop-in tilbud, kr. 50,- pr barn pr gang. Voksne gratis. Betales kontant i døren. (Max 20 barn, ved stor interesse vil det bli påmelding i forkant.)

Tilbudet ledes av musikkterapeut og musikkpedagog.

Velkommen til gode stunder sammen med oss der musikkglede og mestring står i sentrum!