Festiviteten til kulturarrangement eller konferanser

Festiviteten er Kristiansunds mest tradisjonsrike kulturbygg. Her er det flere lokaler/rom som kan leies ut til arrangement: Storsalen, foajè, vip-rom, klubben med sine tre salonger, greenrom eller garderober i kjeller.

Priser Festiviteten 2024 frivillige lag og foreninger (PDF, 33 kB)

Priser Festiviteten 2024  (PDF, 80 kB)

Forespørsel om leie av Festiviteten

Festiviteten - Google Maps

Hvilke lokaler kan leies?

Storsalen

Med sine 300 kvm er Festivitetens hovedrom, som egner seg til både scenekunst, konferanse og selskaper.

• Storsalen har plass til 450 stående og inntil 225 personer i amfi og 100 personer med klasserom oppsett.
  • Balkong har plass til 183 inklusiv side balkonger og 2 HC plasser
  • Scenen er 4×4 meter og er utstyrt med et profesjonelt lyd- og lysanlegg (se teknisk rider). Scenen kan bygges ut til 5×4 meter.
  • Rommet egner seg godt til konserter og seminar. Størrelsen på rommet kan justeres med scenetepper for å skape intimitet og varm atmosfære.

Foajè

Rommet er 62 kvm og benyttes vanligvis til bar, men kan også leies ut til mindre konserter og møter.

• Foajeen har plass til 80 stående og 50 sittende

Klubben

Med sin spisesal/møterom og 3 salonger på totalt 168 kvm, egner lokalene seg godt for mindre møter og parallell sesjoner.

• Klubben har plass til 120 stående og 70 sittende

Vip-rom

Rommet er 30 kvm og egner seg god til mindre møter

• Vip-rommet har plass til 21 personer

Greenrom og div garderobe rom

Rommet er 83,5 kvm og benyttes vanligvis til mingle område før forestillinger, men kan også benyttes til parallell sesjoner.

• Greenrom har plass til 40 sittende
  • Garderoberom har plass til 15 personer

Praktisk informasjon ved besøk i Festiviteten

• Billettsalg i luke 1 time før forestilling.
  • Cafè/ bar er åpen 1 time før forestilling og er lokalisert oppe i foajè.
  • Garderobe: Det er garderobe plikt i Festiviteten og er alltid betjent ved større arrangement grunnet brannforskrifter, det er 30,- pr heng. Inntektene går til frivillige lag/foreninger (som er de som betjener garderoben).  De tar både kontant, Vipps og bankterminal.
  • Ledsagerbevis kan benyttes til alle våre forestillinger. Billett kjøpes på nett eller i billettluke og ledsagerbevis må medbringes.
  • Rullestol plasser: Det er satt av rullestol plasser på alle forestillinger. Billett kjøpes på nett eller i billettluke.
  • Rullestolbrukere benytter inngang på venstre side av bygget som fører rett inn til garderobe, toalett område og hvor det er heis til de øvrige etasjer.

Mer informasjon om Festiviteten

Festiviteten er et kulturbygg med lang og fargerik historie som benyttes i forbindelse med konferanser, konserter, foredrag, presentasjoner, dans, selskap, utstillinger m.m. I løpet av et år gjennomføres rundt 200 store og små arrangementer i de ulike rommene; Storsalen, foajè og klubben med salonger.

Bygget driftes av Kristiansund kommune v/Kulturenheten. Kulturenheten kan sørge for alt fra garderobe til billettsalg ved offentlige arrangement. Operaen er en av byggets største leietaker, og de har egen administrasjon som tar seg av billettsalg m.m. ved leie i Festiviteten.

Vi ønsker å skape en sted hvor inkludering på tvers av scener og kulturelle uttrykk er i hovedfokus; hvor nye uttrykk og spennende samarbeid kan oppstå og tradisjonsrike så vel som eksperimentelle kulturformer kan vise seg frem, møtes og oppleves.

Du kan lese mer om Festivitetens historie gjennom over 100 år her