Allsang på Frivilligsentralen – Når vi er sammen

Møteplassen "Når vi er sammen" har startet opp igjen etter sommerferien. Tirsdag 5. september 2023 var første samling på Frivillighetsentralen. Nytt siden sommerferien er at "Når vi er sammen" også kommer til Barmanhaugen. Det skjer tirsdag hver uke klokken 11:00–12:30, annenhver gang på Frivillighetsentralen og Barmanhaugen.

Fullsatte bord på Frivilligsentralen der alle syner og pianisten spiller - Klikk for stort bilde Aleksander Heggdal

"Når vi er sammen" er et samarbeid mellom Kristiansund frivilligsentral, Kristiansund kommune og frivillige. Tilbudet samlet sangglade i alle aldre til en koselig stund med allsang, gode samtaler og enkel servering. Arrangementet er gratis og åpent for alle.

Pianist Elin Brandvik spiller piano - Klikk for stort bilde Aleksander Heggdal

Allsangen ledes av Elin Brandvik som er pianist.

Bakgrunnen for tilbudet

"Når vi er sammen" ble igangsatt fordi det trengs flere møteplasser for eldre og andre, og spesielt møteplasser som ikke involverer trening. Det sosiale er også en viktig pådriver for møteplasser, ikke alltid mosjon. De har et mål om å kunne opptre på sykehjem i løpet av høsten.

Frivillighetskoordinator i Kristiansund kommune Pia Rønninghaug og leder for Kristiansund Frivillighetsentral Lille Andersen organiserer samlingene.

Gruppebilde Lille Andersen og Rønninghaug - Klikk for stort bilde Aleksander Heggdal