Bypakke Kristiansund ble vedtatt i bystyret 18. april

18. april 2024 vedtok bystyret i Kristiansund faglig grunnlag til Bypakke Kristiansund med 26 stemmer. 19 stemte imot. Bystyret vedtok også å sende flere forslag om kompenserende tiltak for bompengeopplegget, kollektivtrafikk og prioriterings rekkefølgen over til styringsgruppen for Bypakke Kristiansund. Rettelse, det var 19 som stemte mot, ikke 18.

Legevaktsformidlingen skjer nå hos Legevakten

Fra og med 15.april 2024 er det Kristiansund interkommunale legevakt som skal gjennomføre legevaktsformidlingen i regionen.

Lokale forskrifter ute på høring som del av ny opplæringslov

Den nye opplæringsloven med forskrifter trer i kraft 1. august 2024. Som en del av denne loven skal kommunene vedta lokale forskrifter, som skal kunngjøres.

Krysset Furubakken åpnes for vanlig trafikk

I løpet av dagen i dag fredag 12. april. vil krysset Furubakken på Rensvik åpnes for vanlig trafikk igjen. Den midlertidige adkomsten til Idrettsveien via Rensviktunet vil i denne forbindelse bli stengt for biltrafikk.

I Kristiansund skapes kunstopplevelser for døvblinde

Skapende kunstnere sammen med fagpersoner fra Statped har en ukes tid jobbet med å utvikle kunstopplevelser for døvblinde.

Graving på Rådhusplassen

I disse dager graves det på Rådhusplassen.  Det skal etableres et publikumstoalett i underetasjen på Rådhuset.

Nå skal bypakken behandles lokalpolitisk

Bypakke Kristiansund har fått ny styringsgruppe etter valget i 2023 og faglig grunnlag for bypakken er klart for lokalpolitisk behandling

Praktisk-pedagogisk utdanning, yrkesfag i Kristiansund

Til høsten kan du ta “Praktisk-pedagogisk utdanning, yrkesfag”, i Kristiansund. Søknadsfristen nærmer seg og er 15. april.

Nytilsatt enhetsleder i Bo og habilitering

Monica Hansen har jobbet i stillingen som enhetsleder Bo og habilitering siden 1. februar i år.

Tom Andreas Follestad Iversen – leder drift og vedlikehold

Avdelingen drift og vedlikehold i Kristiansund kommune fikk ny leder for en stund siden.