Fosterhjem - hva er det?

Barne- ungdoms og familieetaten (Bufetat) har denne uken ha en nasjonal kampanje kalt Fosterhjemsuka.

Det er et stort behov for fosterhjem i regionen.

Velkommen til et gratis og uforpliktende lunsjarrangement i Molde, der du får høre mer om hva det innebærer å være et fosterhjem. Her får du også høre erfaringene til de som har bodd i fosterhjem, og som har vært fosterfamilie selv.

Du får også snakke med fosterhjemstjenesten og kommunen om betingelser, oppfølging og hva som kreves for å bli en anbefalt fosterfamilie.

Tid og sted

• Sted: Molde Fjordhotell, Rosehagen
  • Tid: Lørdag 27.4 klokken 14.00 – 16.00

Program

• 14.00 - Velkommen ved Bufetat fosterhjemstjenesten. Musikalsk innslag av Mats Nerli.
  • 14: 15 - Sofaprat ledet av Erlend Indergaard. Deltakere er tidligere fosterbarn, fosterforeldre, barneverntjenesten og spesialiserte hjem.
  • 15:00 - Tapasbuffet og mingling.

Her blir det mulighet til å snakke med og stille spørsmål til alle deltakerne i sofapraten, samt representanter fra Bufetat fosterhjemstjenesten, beredskapshjem og spesialiserte fosterhjem.

Hjertelig velkommen!

Påmelding

Ta kontakt med Anna Meisingset Lossius for påmelding. Send SMS til 46 61 73 23 eller e-post anna.lossius@bufetat.no med antall deltakere, slik at det kan beregnes nok mat.

Arrangementet er uforpliktende og gratis.

Flere arrangementer denne uken i regi av Bufetat finner du via denne linken til deres hjemmeside.