Startskuddet gikk og vi er i gang! I kveld tok Kristiansund kommune i bruk Helseplattformen

Dette er en stor dag for fremtidens helsetjenester.  De to store sakene i helse-Norge etter årtusenskiftet har vært bedre samhandling mellom sykehusene og kommunene, og at vi trenger pasientene mer informert og deltakende i sin egen helse.

Superbruker Helseplattformen - Merete

Superbrukere er ett av suksesskriteriene for å lykkes med oppstarten av Helseplattformen.

Adriana Kolstrøm - Kreftsykepleier med lidenskap for palliativ forskning

Adriana Kolstrøm, en dedikert kreftsykepleier, har nylig blitt hedret med en internasjonal pris - EONS Novice Research Dissemination Award, for sitt gode arbeid innen palliativ forskning.

Egenberedskapsuka 2023

Kristiansund kommune, Sivilforsvaret, Røde Kors og Sanitetsforeningen vil i forbindelse med årets Egenberedskapsuke arrangere stand på Futura. Du kan besøke standen vår den 2. november fra kl 15-18, og det vil være stand ved hver inngang.

Helseplattformen i Kristiansund kommune

3.november 2023 tar Kristiansund kommune i bruk Helseplattformen for dine helsetjenester.

Tar i bruk Helseplattformen 3.november

Kristiansund kommune ser fram til å innføre Helseplattformen. Kommunens ansatte legger ned en stor innsats med både forberedelser og opplæring. I forbindelse med innføringen kan det hende at noen ansatte i helsetjenesten trenger lengre tid på å gjøre jobben sin. Det ber vi om forståelse for.

Hva har vi, og hva får vi?

Nå er det bare dager igjen til vi tar i bruk et nytt journalsystem. Kristiansund kommunes bidrag på vei mot “-en innbygger en journal”. De systemene vi i dag bruker har vært benyttet siden 90-tallet og er dårlig tilpasset dagens krav og behov, slik at noe måtte gjøres.

Rask Psykisk Helse i Kristiansund feirer 10-årsjubileum med stor suksess

Rask Psykisk Helse (RPH) i Kristiansund markerer sitt 10-årsjubileum som et banebrytende og vellykket initiativ for å hjelpe mennesker med angst, depresjon, søvnvansker og stressrelaterte plager. Dette initiativet har endret livet for tusenvis av mennesker og har vist seg å være en vellykket modell for psykisk helsehjelp.

Bystyret 2023-2027

19. oktober ble det avholdt konstituerende bystyremøte for Kristiansund kommune 2023-2027. Kjell Neergaard ble gjenvalgt som ordfører, med  Linda Dalseg Høvik som varaordfører.

Statsforvalteren i Møre og Romsdal styrker båndene med kommunene

I dag tildelte statsforvalteren i Møre og Romsdal, Else-May Norderhus, en spesiell anerkjennelse for ordfører Kjell Neergaard i Kristiansund, ved å overrekke blomster som symbol på det tette samarbeidet mellom statsforvalterens kontor og kommunen.