Drømmestipendet 2018

Er du mellom 13 og 20 år (født tidligst i 1998 og senest i 2005) og driver med musikk, teater, dans, visuell kunst, skapende skriving, sirkus eller noe annet?

Har du en drøm som involverer hobbyen din? Da er kanskje Drømmestipendet noe for deg!

I Kristiansund kan du nå søke om å bli nominert som vår kandidat. Søknadsfrist onsdag 1. februar!

Drømmestipendet består av 100 stipend à 15 000 kroner - til sammen én og en halv million kroner

Drømmestipendet er et samarbeid mellom Norsk kulturskoleråd og Norsk Tipping. Gjennom denne stipendutdelingen ønsker vi å synliggjøre kommunenes arbeid for barn og unge.

Vårt håp er at Drømmestipendet skal være verdifull inspirasjon og et viktig bidrag til å oppfylle mange unge kulturutøveres drømmer.

Alle kommuner kan nominere hvor mange de vil fra 2018 innen disse kategoriene: Musikk, teater, dans, visuell kunst, skapende skriving, sirkus og annet.

En bredt sammensatt jury velger ut de 100 heldige stipendmottakerne, i år er Adam Douglas juryleder! I 2018 offentliggjøres de 100 som tildeles stipend i løpet av mai/juni.

Les mer på drommestipendet.no

Lenke til påmeldingsskjema for Kristiansund kommune (Søknadsfrist onsdag 1. februar.)

Utdeling av Drømmestipendet 2015 til Lone Høyvik