Energidagen 2023

Kristiansund kommune ved Olje og energiutvalget, Norsk Petroleumsforening Møre og Romsdal og Petropolen arrangerer Energidagen 2023, tidligere Oljens dag, nå torsdag 14. september 2023.

Berit tønnesen, leder av Olje og energiutvalget, Kristiansund kommune - Klikk for stort bildeBerit tønnesen, leder av Olje og energiutvalget, som er en av arrangørene

17. september 1970 gjorde formannskapet i Kristiansund kommune «Basevedtaket», som ledet til nedsettelse av et politisk utvalg - Oljeutvalget. Utvalget skulle jobbe med posisjonering av Kristiansund som lokasjon for oljebase og driftsorganisasjoner når industrien passerte 62-graden – noe som skjedde i 1980.

Det er nå 53 år siden dette «Basevedtaket». Kristiansund og omegn er i dag Norges 3. største energiby.

Årets arrangement blir avholdt på Kulturfabrikken 14. september.

I del 1 av programmet inviterer vi kommunens 10. klassinger for å inspirere til å søke relevant utdanning, og på den måten være med på en spennende fremtid inn i det nye grønne skiftet. De kan vente seg spennende innlegg fra Varde, A/S Norske Shell, Equinor og OKEA.

I del 2 etter lunsj inviterer vi næringslivet og andre interesserte. I tillegg vil den tradisjonsrike æresprisen til NPF deles ut til en kandidat som har bidratt til å fremme petroleumsvirksomheten i Møre og Romsdal.

Etter det formelle programmet inviterer NPF Møre og Romsdal til NPF næringspub på klubbscenen i Kulturfabrikken.

Link til påmeldingsskjema for næringslivsdelen finner du her