Markering ny skole på Goma

I dag hadde kommunalsjef oppvekst, Olaug Haugen, invitert til en liten markering for oppstart riving av bygningene i Røsslyngveien på Goma.

Om 2 år skal nabolagets barn kunne ta i bruk en flunkende ny skole akkurat her.

Nok en milepæl nådd

Kommunalsjef Olaug Haugen og prosjektleder Trine Daae Gorseth inviterte i dag til en markering av nok en milepæl nådd i byggingen av ny skole på Goma. Der møtte både politikere, kommunens administrasjon og entreprenøren opp for en liten markering.

-Det er med stolthet vi bygger for fremtiden. Det er viktig at vi markerer slike overganger. Dette har stor betydning for Kristiansund som by, både på kort og lang sikt. Vi bygger en skole med plass til 400 elever, selv om det i begynnelsen er 350 elever som etter planen skal starte her om 2 år. Vi har plass til flere elever, med andre ord. Lykke til med riving gammel skole og bygging av ny skole sier en engasjert Olaug Haugen.

Eskild Røsand fra entreprenøren Betonmast Røsand er veldig glad for å kunne bidra til å bygge en god skole for fremtiden. -Det er travle tider, men vi er i rute og ser frem til neste markering som vil bli mønnsås om cirka et års tid, smiler Røsand.

Rektor Kjell Arne Haugan ser virkelig frem til at det om et par år skal stå en flunka ny skole på denne tomten. Det blir utrolig bra både for den oppvoksende slekt og vi som skal jobbe her. -Dette blir så bra sier han før vi avslutter markeringen.

gravemaskin folk utendørs - Klikk for stort bilde