Onsite support bidrar til utrolig god oppstart med Helseplattformen

De to første ukene etter innføring er representanter fra Helseplattformen ute og bistå utvalgte enheter i kommunen for å støtte ansatte best mulig i oppstarten med nytt journalsystem som for mange innebærer ny måte å jobbe på. 

God tilgang til hjelp

I mandagens morgenmøte i forbindelse med at Kristiansund kommune nå har tatt i bruk Helseplattformen som journalføringssystem fikk onsite support mye skryt fra de som har vært på jobb denne helgen.

Onsite support betyr at personer med detaljert kunnskap om hvordan gjennomføre oppgaver i Helseplattformen er tilstede hos de enkelte enheter.

-Superbrukere gjør en fantastisk jobb allerede, og vi er ute for å trygge ansatte i arbeidsflyten så de kan komme best mulig fra start, forteller koordinator for onsite support Liv Quist Christensen i Helseplattformen.

 

damer innendørs pc skjerm - Klikk for stort bildeI dag (mandag) har Helsplattformen 8 ressurser i Kristiansund kommune. Her støtter Marit fra opplæringsteamet i Helseplattformen superbruker Åse Irene første dagen med systemet i bruk. Åse Irene Bakken Tøsse, sekretær ved Kristiansund helsestasjon og Marit Trones Rem fra Helseplattformen. Ingunn Strand