Søndag formiddags oppdatering etter å ha tatt i bruk Helseplattformen fredag kveld

Svetlana Siverskaya har hatt ekstra ansvar for sykehjemmene denne helgen

-Jeg har vært på alle 4 hus i byen, og snakket med folk den helgen. Dyktige, hjelpsomme og engasjerte superbrukere på alle hus. Det er en positiv stemning blant de andre ansatte også. Det oppleves som om roen har senket seg. Ansatte er positivt overrasket over systemet, forteller Svetlana. Jeg ser at mange virkelig har tatt ansvar for egen læring. Bra innsats av alle sammen, skryter Svetlana videre. og forteller også at superbrukerne får skryt fra ansatte i avdelingene.

Så langt

Så langt har det gått veldig fint. 2 dager før oppstart vare det mye som skulle på plass, alle har bidratt

• noen hadde ansvar å skrive ut oppdaterte legemiddel kort, i akkurat den overgangen fra Profil til Helseplattformen
  • en del utstyr skulle på plass til oppstarten, både PC, skrivere, og CK ( fremgangsmåte/ prosedyre hvordan man skal navigere seg i Helseplattformen og i Rover ).

Både ansatte i avdelingen, ledere i alle enhetene, pluss andre ledere og de som hadde ansvar for organisasjonen har jobbet hardt. Og disse dagene kunne jeg observere litt "høye" skuldrer, jeg selv grudde meg litt, men mest gledet meg til å endelig starte, forteller Siverskaya.

Helseplattformen gir oss mange nye muligheter for å ha bedre samhandling på tvers av kommuner,  sykehusene og å gi pasientene enda bedre og sikrere tilbud., avslutter Svetlana Siverskaya.