Trygghetsalarm

Trygghetsalarm og trygghetspakker omfatter utstyr og tjenester som tildeles eldre, mennesker med funksjonsnedsettelser og andre personer som bor hjemme og som har behov for å kunne varsle om at de trenger hjelp.

Søk om trygghetsalarm

Søk om trygghetsalarm ved å bruke søknadsskjema for helse – og omsorgstjenester.

 

Hva er en trygghetsalarm?

En trygghetsalarm er en alarm for å tilkalle hjelp i akutte situasjoner når som helst på døgnet – både i og utenfor eget hjem. Hvis du utløser en trygghetsalarm, vil alarmsentralen umiddelbart ta kontakt med deg, vurdere nødvendig oppfølgning og ved behov rykke ut.

I tillegg til trygghetsalarmer, har kommunen anskaffet ulike tilleggsutstyr som vil utvide og forsterke tilbudet

Tildeling

Søknad behandles og tildeles indivuduelt i hver enkelt tilfelle.

Priser

Trygghetsalarm
System Grunnlag for beregning Pris
Mobilt system Per måned 246,-
Analogt system Per måned 195,-

Søknad

Søknaden behandles fortløpende. Det er tildelingsstjenesten som behandler din søknad.

Kontaktinformasjon

Kristiansund kommune
Servicetorget
E-post
Telefon 71 57 40 00

Telefontid:
Mandag-fredag
0800-1600

Åpningstider

Besøkstid
Mandag-fredag:
0900-1500

Postadresse

Besøkadresse:
Vågeveien 4
6509 Kristiansund

Postadresse
PB 178
6501 Kristiansund