WURTH er kåret til årets miljøfyrtårn inspirasjon

WURTH Kristiansund mottok sin miljøfyrtårn sertifisering i år, og nå har WURTH blitt kåret til årets miljøfyrtårn inspirasjon.

Fornøyd med vedtaket i Helse Midt-Norge RHF

I dag ble det vedtatt at innføringen av Helseplattformen som journalføringssystem ved alle sykehusene i Møre og Romsdal skal gå som planlagt.

Ny enhetsleder for Nordmøre interkommunale brann og redningstjeneste

Stian Duaas er ny enhetsleder for Nordmøre interkommunale brann og redningstjeneste. Han startet i slutten av september, og har da innehatt jobben i knappe tre måneder..

Åpning av interkommunal legevakt i nye lokaler

Mandag 4.desember ble den interkommunale legevakten for Averøy, Gjemnes, Kristiansund og Tingvoll offisielt åpnet av de fire kommunenes ordførere.

Ny felles veteranplan for Nordmøre

Det jobbes for tiden med ny felles veteranplan for kommunene på Nordmøre. Veterankontakt i Kristiansund kommune, Ingunn Strand, leder arbeidet. Arbeidet startet mai 2023, og nærmer seg et høringsutkast i første kvartal 2024.

Tenning av julegrana

Sist lørdag ble julegrana på Piren i Kristiansund tent. Ordfører Kjell Neergaard sto for tale og tenning av grana, Målfrid Kvalvik fra Frei hadde donert grana og Gamle Kripos sto for tog og organisering.

Adresse Interkommunal legevakt

Interkommunal legevakt for Kristiansund, Gjemnes, Tingvoll og Averøy er plassert i Bytesteinen 3 i Kristiansund fra og med 4.desember 2023.

Fire uker med verktøyet Helseplattformen

I dag har Kristiansund kommune benyttet Helseplattformen som journalføringsverktøy i 4 uker. Vi tar en liten oppsummering på hvordan disse ukene har vært.

Brøyting i Kristiansund

Vi er inne i sesongen for behov for brøyting og strøing

Endring i TT-ordningen fra og med 1. januar 2024

Møre og Romsdal fylkeskommune har vedtatt endrede retningslinjer.  Noen retningslinjer gjelder fra dags dato, noen fra 1. januar 2024 og de siste fra 1. januar 2025.