Besøk fra Belgia

Erasmus+ har igjen gjort det mulig for Kristiansund å ta imot besøk fra andre land. I desember 2023 fikk vi besøk fra Belgia, dette var: Lieve Witvrouwen, og Ann De Busser som begge er rektorer på barnehager/skoler i provinsen Antwerpen. De kom sammen med Wim Dooms som jobber innen skolesystemet i den samme provinsen og er Erasmus+ koordinator i Belgia.

Kristiansund kommune har ansatt en Ph.D med forskningstrang

Bjarte Bye Løfaldli startet rett før jul i jobben som forsker i Kristiansund kommune. Han har kontor på Rådhuset i kommunedirektørens stab hvor han jobber tett sammen med kommunalsjefene og andre medarbeidere i organisasjonen.

IKT anskaffelse samler fylket

IKT Orkide har inngått en ny avtale med Visma. Denne avtalen lar samarbeidets ni kommuner bruke Visma Enterprise Plus som IKT løsning for fagområdene lønn, økonomi, personal og innkjøp.

Sundbåtvesenet åpner turistkontor i Kristiansund

Kristiansund kommunale Sundbåtvesen (KKS) er godt i gang med etableringen av turistkontor i Hauggata.2 i Kaibakken. Daglig leder Arild Dybå-Eidem forteller at kontoret blir et utadrettet turistkontor, samlokalisert med KKS sin virksomhet og at de ser stort potensiale til å bruke lokalet til virksomhet som komplementerer de andre informasjons- og tjenestetilbudene i kommunen.

Varsel om stengt vei - 31. desember fra klokken 16.00 til klokken 18.00

FV539 og RV70 - Fosnagata stenges i 2 timer nyttårsaften 31. desember fra klokken 16.00 til klokken 18.00

Tips mot nettsvindel fra Politiet

Politiet kjører for tiden en kampanje om trygg nettbruk og hvordan du kan unngå å bli svindlet. Her er punktene gjengitt:

Ny rektor tilsatt og startet ved Nordlandet ungdomsskole

Lene Hoel er ny rektor ved Nordlandet ungdomsskole.

Invitasjon til folkemøte om Kirkegata -Ledningsutskifting prosjektet

Kristiansund kommune inviterer til åpent folkemøte torsdag 4. januar 2024 klokken 18:00 i Nordlandet Idrettslags klubbhus i Vardebakken 5.

Ny enhetsleder for legetjenester

Enheten legetjenester fikk ny enhetsleder for kort tid siden

Siste studiedag for våre lærlinger før jul

Onsdag 13. desember hadde lærlingene i Kristiansund kommune sin siste studiedag før jul.