Veien mot fagbrev

Elisabeth Borud Kjønnø fra Kristiansund har gjort en bemerkelsesverdig karriereendring fra kontorarbeid til helsefagarbeider. Etter 34 år i kontormiljøet, tok hun det dristige steget for å forfølge sin interesse for helsefag.

Planlegging av 17.mai-feiring

Planleggingen av feiringen av nasjonaldagen i 2024 i Kristiansund har startet. Ønsker du å bidra har vi informasjon til deg i denne artikkelen.

FUFF 2024

10.klasse ved Frei ungdomsskole inviterte denne uken til jubileumsfilmfestival. Og en fullsatt aula fikk en flott filmkveld med kortfilmer, bobler og priser. Årets tema: Sterke følelser.

Kontrakt for bygging av ny brannstasjon signert

I dag signerte Kristiansund kommune kontrakt for bygging av ny brannstasjon. Det er Veidekke som skal bygge den nye brannstasjonen.

Helseplattformen på oppfølgingsbesøk

For et par uker siden var fagfolk fra Helseplattformen på oppfølgingsbesøk hos Kristiansund kommune. De snakket med noen av de som nå har benyttet Helseplattformen som journalføringssystem siden november 2023.

Landsbyprosjektet på Rensvik

Rensvik skole og FAU ønsker å møte samfunnsutfordringene på en god måte.  Overordnede mål med Landsbyprosjektet er å bidra til en bedre skole, en bedre fritid og en bedre digital hverdag for alle barn og unge som vokser opp på Rensvik.

Åpning av Freikollheisen

I dag klokken 17.00 åpner vi Freikollheisen. Vi holder åpent så lenge det er nok snø.

Kulturmidler 2024

Kulturmidler er fellesbetegnelsen på frie midler vedtatt i kommunebudsjettet hvert år til utvikling av det brede kulturfeltet. Formålet er å stimulere eksisterende og nye kulturaktiviteter i kommunen.

Kunstutstilling

Torsdag 01.02.2024 hadde 7.trinn ved Allanengen skole en fremvisning av kunstprosjektet “MITT DRØMMEROM” som de har jobbet med.

Besøk på Klippfiskmuseet

Erasmus+ besøket fra Spania har vært i Kristiansund i fem dager. De har fått lære om det norske skolesystemet, ved å besøke ulike skoler og barnehager. I tillegg fikk de oppleve noe av kulturen Kristiansund har å by på.